جام جهانی شمشیربازی| شگفتی‌سازی رهبری با شکست سابریست نامدار فرانسوی/ پاکدامن به یک هشتم نهایی رسید

15:54 - 17 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۵۹۴۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دو سابریت ایرانی با پیروزی مقابل رقبای خود به جمع 16 شمشیربازی نهایی جام جهانی مادرید صعود کردند.

خبرگزاری میزان - جام جهانی شمشیربازی در اسلحه سابر از روز گذشته (جمعه) با آغاز رقابت‌های بخش انفرادی و به میزبانی مادرید اسپانیا شروع شد که از بین ۴ سابریست ایرانی علی پاکدامن به دلیل رنکینگ بالا در جدول ۶۴ نفره حضور پیدا کرد، اما محمد رهبری با کسب پنج پیروزی در دور نخست مقدماتی به جدول اصلی راه یافت و محمد فتوحی هم پس از کسب ۳ برد و ۳ باخت در دور اول مقدماتی در نهایت بر برتری مقابل نمایندگان لهستان و مصر به جدول اصلی رسید.

در آغاز رقابت‌ها از جدول اصلی جام جهانی سابر در مادرید علی پاکدامن در نخستین گام موفق شد لون شلافر از آلمان را با نتیجه ۱۵ بر ۶ از پیش رو بردارد وی در مرحله یک شانزدهم نهایی هم توانست با نتیجه 15 بر 12 از سد کایتو استریتس از ژاپن بگذرد و به مرحله یک هشتم نهایی برسد. پاکدامن برای صعود به یک چهارم نهایی باید به مصاف میکله گالو از ایتالیا برود.

محمد رهبری هم که روز درخشانی را سپری می‌کند پس از برتری ۱۵ بر ۱۰ در اولین مصاف خود مقابل آلبرتو آپرینو از ایتالیا به مرحله یک شانزدهم نهایی رسید. رهبری در این مرحله رو در روی بولاد آپیتی، سابریست سرناش فرانسوی قرار گرفت و در پایان با نتیجه 15 بر 14 به برتری رسید و باید برای رسیدن به جمع 8 سابریست نهایی به مصاف عامر محمد از مصر برود.

همچنین محمد فتوحی هم در گام نخست به مصاف لوئیجی سامله، سابریست قدرتمند ایتالیایی رفته بود که در پایان با قبول شکست ۱۵ بر ۷ مقابل این حریف نامدار به کار خود در جام جهانی مادرید پایان داد.

نیما زاهدی هم با چهار پیروزی و ۴ باخت از صعود به مرحله یک سی و دوم نهایی بازماند و در نهایت در جایگاه ۸۸ ایستاد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *